EN
/
TR

Liderlik

Liderlik tek bir ┼čekilde tan─▒mlanamasa da bir organizasyonda eksikli─či hemen farkedilir. Bu sebeple ─░nteraksiyon,m├╝┼čterilerinin liderlik yetkinliklerini geli┼čtiriyor,b├Âylelikleihtiya├ž duyduklar─▒nda ├Âz g├╝venle organizasyonlar─▒nda ger├žek de─či┼čimlere imza atabiliyorlar.

Yetkinliklerini bir ad─▒m ├Âteye ta┼č─▒yarak, m├╝kemmel lider olmak isteyen y├Âneticeler i├žin olmazsa olmazlar;

ÔÇó Do─čru liderlik davran─▒┼člar─▒n─▒ ├Â─črenmek.
ÔÇó Liderlik ile y├Âneticilik aras─▒ndaki fark─▒ bilmek.
ÔÇó De─čerlerinden ve kurallar─▒ndan ├Âng├Âr├╝ler kazanmak.
ÔÇó G├╝├ž noktalar─▒ ve kaliteyi tan─▒mlamak.
ÔÇó Adanm─▒┼čl─▒─č─▒ ve insanlar─▒ harekete ge├žirmeyi ├Â─črenmek.
ÔÇó ├ľnemli kararlar─▒ verebilmek.
ÔÇó Kendi stresiyle birlikte di─čer insanlar─▒n stresini de y├Ânetebilmek.
ÔÇó Di─čerlerini motive ederek ilham vermek.
ÔÇó Rol model olarak liderlik etmek.

Ger├žek Liderlik Nedir?

Ger├žek liderlik nedir?
─░nteraksiyonÔÇÖun liderlik programlar─▒na yakla┼č─▒m─▒, do─čal liderlerin yetkinliklerini ve ├Âng├Âr├╝lerini geli┼čtirerek m├╝kemmel birer lider olmalar─▒ y├Ân├╝ndedir. Liderlik geli┼čim ve e─čitim program─▒m─▒za kat─▒lan herkes, potansiyeliyle ilgili yeni ┼čeyler ke┼čfeder ve konfor alan─▒n─▒n d─▒┼č─▒na ├ž─▒kar. Liderlik bizim i├žin;

ÔÇó Ki┼činin davran─▒┼člar─▒yla her g├╝n kazan─▒l─▒r, kartvizitinde m├╝d├╝r yazmas─▒yla ger├žekle┼čmez.
ÔÇó ─░┼č ortam─▒nda ba┼čkalar─▒n─▒n hizmetinde olmaya haz─▒rd─▒r, ba┼čkalar─▒ndan hizmet almak gibi bir iste─či yoktur.
ÔÇó Al├žak g├Ân├╝ll├╝ ve d├╝r├╝stt├╝r. A├ž g├Âzl├╝l├╝k ve ego ile davran─▒┼člar─▒n─▒n y├Ânlenmesine izin vermez.
ÔÇó Ba┼čkalar─▒n─▒ dinlemeye odaklan─▒r.
ÔÇó Hangi sorular─▒ soraca─č─▒n─▒ bilir.
ÔÇó Do─čru fikirleri, kaynaklar─▒ ve ki┼čileri bir araya getirir. Onlar─▒ kontrol etmeye ├žal─▒┼čmaz.
ÔÇó F─▒rsatlar yarat─▒r, engelleri ortadan kald─▒rmak i├žin ├žal─▒┼č─▒r.
ÔÇó Kaosta istikrar─▒n─▒, karma┼čada saydaml─▒─č─▒n─▒ korur.
ÔÇó Bir yolculuktur, var─▒┼č yeri de─čil.
ÔÇó Bir s├╝re├žtir, sonu├ž de─čil.

Inovasyon Y├Ânetimi

Bu yo─čun e─čitim program─▒m─▒zda kat─▒l─▒mc─▒lar inovasyonu temel ilkelerinden ba┼člayarak ├Â─črenir. B├Âylelikle y├Âneticiler inovasyonu bir kurum k├╝lt├╝r├╝ haline getirerek organizasyonlar─▒n─▒ ba┼čar─▒ya g├Ât├╝r├╝rler.

Program sonras─▒ kat─▒l─▒mc─▒lar;

ÔÇó       ─░┼čin ihtiya├žlar─▒n─▒ g├Ârmek, buna uygun yeni ├╝r├╝nleri se├žmek ve hayata ge├žirmek, Y├Ânetimindeki konularda teknolojiyi ve ara├žlar─▒ anlamak,

ÔÇó       Yeni uygulamalar─▒n adaptasyon s├╝recinde ┼čirket i├ži ileti┼čimi do─čru y├Ânetme konular─▒nda geli┼čim g├Âsterirler.

ÔÇó       Hangi y├Ântemlerin ├žal─▒┼č─▒p hangi y├Ântemlerin ├žal─▒┼čmad─▒─č─▒n─▒ g├Ârerek kat─▒l─▒mc─▒n─▒n bireysel inovasyon yetkinlikleri geli┼čir ve i┼če d├Âner d├Ânmez uygulanabilecek y├Ântemler ├Â─črenirler.

De─či┼čim Y├Ânetimi

"De─či┼čmeyen tek ┼čey de─či┼čmin kendisidir"ÔÇĘÔÇô Heraclitus, Yunan filozof

De─či┼čim, geli┼čimin zaruri bir par├žas─▒d─▒r. Yeni ad─▒mlar ve yeni s├╝re├žler i┼čimiz i├žin ne kadar gerekliyse, varolan sistemimizin, i┼č yap─▒┼č ┼čeklimizin veya s├╝re├žlerimizin de de─či┼čimi o kadar gereklidir. Aksi taktirde eski hatalar─▒m─▒z─▒ - b├╝y├╝k bir ihtimalle- tekrarlamaya devam ederiz.

Bildi─činiz gibi de─či┼čim ne olursa olsun ger├žekle┼čir, bu sebeple bu durumu nas─▒l kar┼č─▒layaca─č─▒m─▒z─▒ ve nas─▒l adapte olaca─č─▒m─▒z─▒ bilmek gerekir. De─či┼čimi bir b├╝t├╝n olarak ele almak gerekir ve bir dizi i┼člem gerektirir. Basamaklar─▒ atlamak yaln─▒zca h─▒z yan─▒lsamas─▒ yarat─▒r ve asla tatmin edici bir sonu├ž vermez.

O halde sormam─▒z gereken sorular─▒n ba┼č─▒nda "de─či┼čimi nas─▒l ba┼čar─▒yla kavray─▒p, y├Ânetece─čiz?" gelecektir. Bu sorunun cevab─▒ iki ad─▒mda verebilir:

Birinci ad─▒m: De─či┼čime ba┼člamadan ├Ânce neyi de─či┼čtirece─čimizi anlamal─▒y─▒z. De─či┼čimi anlamak demek a┼ča─č─▒daki sorular─▒n net cevaplar─▒n─▒n verilmesi ile m├╝mk├╝nd├╝r:

ÔÇó       De─či┼čim ne zaman olmal─▒d─▒r?
ÔÇó       Nas─▒l olmal─▒d─▒r?
ÔÇó       Nerede olmal─▒d─▒r?
ÔÇó       Ne de─či┼čmelidir?
ÔÇó       De─či┼čim nas─▒l g├╝d├╝lenmelidir ?

─░kinci ad─▒m: De─či┼čimi y├Ânetmektir. De─či┼čimi anlamaya y├Ânelik ad─▒mlar─▒n kar┼č─▒l─▒─č─▒ olarak burada da y├Ânetim i├žin 6 kilit nokta vard─▒r :

ÔÇó       De─či┼čim s├╝recine liderlik etmek
ÔÇó       Y├Ân belirlemek
ÔÇó       De─či┼čime uygun bir ortam olu┼čturmak
ÔÇó       Ge├žmi┼č deneyimlere meydan okumak
ÔÇó       Yolumuzun ├╝st├╝ndeki engelleri kald─▒rmak
ÔÇó       Do─čru olan─▒ ├Âd├╝llendirerek de─či┼čimin devaml─▒l─▒─č─▒n─▒ sa─člamak

De─či┼čimin varl─▒─č─▒ yeni de─čil ama ┼čekli ve getirdikleri yenidir. ─░nteraksiyon olarak ge├žmi┼č deneyimlerimizin bilgeli─či ile g├╝n├╝m├╝z├╝n gerekliliklerini harmanlayarak organizasyonunuz i├žin en do─čru stratejiyi belirlemenize yard─▒mc─▒ oluyoruz.

Ki┼čisel Etki Yaratma ve ─░kna

Ki┼čisel etki yaratma ve ikna, ba┼čar─▒l─▒ olman─▒n temel ta┼člar─▒d─▒r. Bu program kat─▒l─▒mc─▒lar─▒n ileti┼čim ve pozitif etki yetkinliklerine odaklanmaktad─▒r. B├Âylelikle kat─▒l─▒mc─▒lar─▒n y├Âneticileri, ├žal─▒┼čma arkada┼člar─▒, m├╝┼čterileri ve i┼č ortaklar─▒yla olan ili┼čkilerindeki ki┼čisel etkilerinde g├Âzlemlenen art─▒┼č pozitif etkileme ve ikna g├╝c├╝ndeki art─▒┼č─▒ da beraberinde getirir ki bu da i┼č hacminin artmas─▒ demektir.

Bu program─▒n sonunda kat─▒l─▒mc─▒lar─▒n kazan─▒mlar─▒ a┼ča─č─▒daki gibi olacakt─▒r;

ÔÇó       Daha g├╝venli ve profesyonel bir imajÔÇĘ
ÔÇó       Toplant─▒, sunum ve birebir g├Âr├╝┼čmelerdeki ileti┼čimin etkinli─činin artmas─▒
ÔÇó       Daha geni┼č yelpazedeki insanlarla anla┼čabilmek ve sorunlu durumlar─▒ ├ž├ÂzebilmekÔÇĘ
ÔÇó       Agresif ya da pasif olmak yerine g├╝venli davran─▒┼č sergilemekÔÇĘ
ÔÇó       M├╝┼čteriler, i┼č ortaklar─▒ ve ├žal─▒┼čma arkada┼člar─▒ ile kazan-kazan harmonisi kurmakÔÇĘ
ÔÇó       Yetkili olsun ya da olmas─▒n i├žinde bulundu─ču durumlara liderlik edebilmek ÔÇĘ
ÔÇó       Anla┼čmazl─▒klar─▒ minimize ederek grup anla┼čmalar─▒ in┼ča etmekÔÇĘ
ÔÇó       ─░┼č birlik├ži ve tak─▒m odakl─▒ k├╝lt├╝r olu┼čturmak. ÔÇĘ

Performans Y├Ânetimi (PYS)

─░┼čletme y├Ânetiminin d├Ârt temel fonksiyonu olan Planlama, Organizasyon, Y├Ânetim ve Kontrol i┼člevlerinden; Kontrol i┼člevinin en ├Ânemli faaliyetlerinden birisi de Performans Y├Ânetim s├╝recidir. Kontrol i┼člevi bir kurumun ula┼čmak istedi─či hedeflerine ula┼č─▒p ula┼čmad─▒─č─▒n─▒ sorgular.

ÔÇó       ─░┼čletme y├Ânetiminin en temel i┼člevlerinden birinin temelini olu┼čturan Performans Y├Ânetimi nas─▒l uygulanmal─▒d─▒r? ÔÇĘ
ÔÇó       Nereden ba┼članmal─▒d─▒r?
ÔÇó       Nas─▒l bir yol izlenmelidir?
ÔÇó       Nas─▒l de─čerlendirilmelidir?
ÔÇó       Nas─▒l raporlanmal─▒d─▒r?

T├╝m bu sorular─▒n cevab─▒ kuruma ├Âzg├╝ do─čru bir Performans Y├Ânetim Sisteminin modellenmesi ile ilgilidir.

Kurum performans─▒ sadece ilgili kurum y├Âneticilerini veya kurum ├žal─▒┼čanlar─▒n─▒ ilgilendiren bir konu de─čildir. Geni┼č bir a├ž─▒dan bak─▒ld─▒─č─▒nda asl─▒nda kurumsal performans; kurumla etkile┼čimde bulunanlar─▒, kurumla ilgili muhtemel yat─▒r─▒mc─▒lar─▒, m├╝┼čterileri, sat─▒c─▒lar─▒, tedarik├žileri de yak─▒ndan ilgilendiren bir konudur.

Performans Y├Ânetimi kavram─▒ genel olarak bireylerle ili┼čkili olarak d├╝┼č├╝n├╝l├╝r, bu yanl─▒┼č bir alg─▒lamad─▒r ├ž├╝nk├╝ Performans Y├Ânetimi bireylerin de─čil, t├╝m kurumun nas─▒l ├žal─▒┼čt─▒─č─▒n─▒ tan─▒mlar.

ÔÇť├ľl├ž├╝lemeyen kontrol edilemezÔÇŁ

Yap─▒lan bir i┼čin/faaliyetin ger├žekten iyi yap─▒ld─▒─č─▒n─▒ anlamak i├žin ne yapmak gerekir?

Yap─▒lan bir i┼či/faaliyeti ÔÇťba┼čar─▒l─▒ bi├žimde yapmak, en k─▒sa s├╝rede sonu├žland─▒rmak, sorunsuz bi├žimde halletmek, her zaman en iyi ve olumlu ┼čekilde bitirmek, en d├╝┼č├╝k maliyette sonu├žland─▒rmak, en kaliteli ┼čekilde tamamlamak, vatanda┼č─▒ memnun etmek vb. gibi temenni ve iyi niyet ifadeleri ile belirtmek o i┼čin/faaliyetin ger├žekten iyi yap─▒ld─▒─č─▒n─▒ g├Âsterir mi? HAYIRÔÇŽ

En k─▒sa, en kaliteli, en ba┼čar─▒l─▒ gibi ifadeler ki┼čiden ki┼čiye farkl─▒ anlamlara gelebilir. 3 saat s├╝ren bir i┼č kimine g├Âre ├žok k─▒sa olabilirken, kimine g├Âre uzun olabilir. Bu nedenle herkesin mutab─▒k oldu─ču ├Âl├ž├╝lebilir hedefler koymak ve bu de─čerler ├╝zerinden ├Âl├ž├╝m ve de─čerlendirme yapmak performans y├Ânetiminin en ├Ânemli faydas─▒d─▒r.

Performans Y├Ânetim Sistemi, i┼čletmenin genel olarak ba┼čar─▒l─▒ olup olmad─▒─č─▒n─▒ ve hangi noktada oldu─čunu belirler. Kurumlar─▒n belirlemi┼č olduklar─▒ hedeflere ne derece ula┼č─▒p ula┼čmad─▒klar─▒n─▒ ortaya koyan en ├Ânemli sistemlerden biridir. Performans y├Ânetiminin kurumlara sa─člad─▒─č─▒ faydalar─▒ ┼ču ┼čekilde s─▒ralayabiliriz;

ÔÇó       Kurumda y├╝r├╝t├╝len faaliyetlerin belirli bir amaca ve hedefe y├Ânelik olarak ger├žekle┼čtirilmesini sa─člar, bu konuda bir y├Ânetsel ve kurumsal disiplin olu┼čmas─▒n─▒ sa─člar.
ÔÇó       Belirli periyotlarda yap─▒lan izleme, ├Âl├ž├╝m ve de─čerlendirme ├žal─▒┼čmalar─▒ ile hedeflerin yakalanabilme/tutturulabilme dereceleri ortaya konur. B├Âylece ya┼čanan aksakl─▒klar─▒n ├Ânceden g├Âr├╝lmesini ve gerekli iyile┼čtirmelerin yap─▒lmas─▒n─▒ sa─člayarak hedeflere ula┼č─▒lmas─▒n─▒ sa─člar.
ÔÇó       ├ťst y├Ânetime kurumun gidi┼čat─▒ ile ilgili temel ve kritik bilgiler sa─člar.
ÔÇó       Belirli faaliyetler baz─▒nda performans e─čilimini ortaya koyar.
ÔÇó       Hesap verilebilirli─či sa─člar.

ÔÇó       Ortaya konan hedeflerle birlikte bunlar─▒ ger├žekle┼čtirmek i├žin gerekli olan kaynak ihtiyac─▒n─▒n belirlenmesini sa─člar.

Performans Y├Ânetimi i┼člerin daha iyi gitmesini, daha iyi yap─▒lmas─▒n─▒, y├╝r├╝t├╝lmesini veya hatas─▒z yap─▒lmas─▒n─▒ sa─člamaz. Ancak i┼člerin nas─▒l gitti─čine dair bilgileri ortaya koyarak, i┼člerin hedeflendi─či gibi yap─▒lmas─▒n─▒ sa─člamak i├žin yap─▒lmas─▒ gerekenler ile ilgili ipu├žlar─▒ verir. ─░nteraksiyon olarak bu ipu├žlar─▒ndan olu┼čturdu─čumuz yol haritas─▒ ile organizasyonunuza de─čer kat─▒yoruz.

Ortak Giri┼čim - Joint Ventures

─░ki ya da daha fazla t├╝zel ki┼činin bir araya gelerek, kararla┼čt─▒rd─▒klar─▒ belirli bir yat─▒r─▒m projesi i├žin birlikte hareket ettikleri ortak i┼čletme yap─▒s─▒na, ortak giri┼čim-joint venture denir.

Yeni bir firma tan─▒m─▒n─▒ ├Âzellikle belirttik ├ž├╝nk├╝ joint venture┬┤─▒n yap─▒ itibariyle kar─▒┼čt─▒r─▒ld─▒─č─▒ baz─▒ yat─▒r─▒m projeleri vard─▒r; i┼č ortakl─▒─č─▒ ya da konsorsiyumlar gibi. Joint venture┬┤─▒n konsorsiyum ya da i┼č ortakl─▒─č─▒ndan en ├Ânemli fark─▒, taraflar─▒n bir proje i├žin adi ortakl─▒k gibi hareket etmemeleri, yeni bir ┼čirket kurmalar─▒d─▒r. Konsorsiyumda bir devaml─▒l─▒k s├Âz konusu de─čildir, proje tamamland─▒─č─▒nda taraflar ayr─▒l─▒r.

Joint venture┬┤─▒n yabanc─▒ ve yerel firmalar y├Ân├╝nden avantajlar─▒ ┼čunlard─▒r;

ÔÇó       Yerli teknolojiye, daha geli┼čmi┼č bir yabanc─▒ teknolojinin kat─▒l─▒m─▒ sa─članmaktad─▒r.

ÔÇó       Yabanc─▒ firma i├žin olduk├ža belirsiz ve yabanc─▒ bir piyasa, yerel firman─▒n katk─▒s─▒ ve ondan gelen bilgilerle ├Â─črenilmekte ve ke┼čfedilmektedir.

ÔÇó       Maliyetlerde azalma, kaynak bulma da kolayl─▒k, teknoloji ve rekabet ├╝st├╝nl├╝─č├╝ sa─člamak gibi, hem yerli hem de yabanc─▒ firmay─▒ ilgilendiren ├Ânemli avantajlar sa─članmaktad─▒r.

ÔÇó       Joint venture sadece yabanc─▒ bir firmayla yerli firman─▒n ortak giri┼čimi olarak da alg─▒lanmamal─▒d─▒r. ├ľrne─čin iki ya da daha fazla yerli firma, yat─▒r─▒m yapmad─▒klar─▒ bir alanda ortak giri┼čim olu┼čturup, yeni bir firma kurabilirler. Bu firmayla birlikte hem bu yeni alandaki yat─▒r─▒m y├╝k├╝n├╝ ve riskini payla┼č─▒rlar hem de g├╝├žlerini birle┼čtirdikleri i├žin, piyasadaki di─čer rakiplerine g├Âre b├╝y├╝k bir rekabet g├╝c├╝ edinirler.

Joint venture┬┤─▒n en b├╝y├╝k dezavantaj─▒, ortak giri┼čimin genellikle pek bilinmeyen bir piyasa ya da sekt├Ârde yap─▒lmas─▒ nedeniyle olduk├ža y├╝ksek bir yat─▒r─▒m riski ├╝stlenilmesidir. ├ç├╝nk├╝ taraf firmalar kendi uzman olduklar─▒ sekt├Ârlerde de─čil, yeni ya da hen├╝z girmedikleri bir piyasada giri┼čime soyunmaktad─▒rlar. Bu durum ekonomik d├╝zeni tam olarak oturmam─▒┼č ├╝lkelerde giri┼čilecek joint venture t├╝r├╝ giri┼čimleri bekleyen tehlikeli maceralar yaratabilir (Zaten "venture"─▒n ─░ngilizce anlam─▒ "tehlikeli macera" olarak ge├žmektedir). ─░nteraksiyon m├╝┼čterilerine karar verme s├╝recinden uygulama a┼čamalar─▒na kadar destek vermekte, hali haz─▒rda kurulmu┼č bir ortakl─▒k varsa s├╝re├žlerini inceleyerek daha verimli olmalar─▒ y├Ân├╝nde dan─▒┼čmanl─▒k vermektedir.

Ortak Se├žimi

Yat─▒r─▒m ortakl─▒─č─▒nda partner se├žimi son derece ├Ânemlidir. Ayn─▒ vizyona sahip olmak, ayn─▒ dili konu┼čabilmek ve i┼čin gelece─či ile ayn─▒ hayali payla┼čmak olmas─▒ gereken ┼čartlardan sadece bir ka├ž─▒d─▒r.

─░deal ortak se├žimi i├žin ─░nteraksiyon olarak ├žal─▒┼čma s├╝recimiz;

ÔÇó       ─░leriye y├Ânelik bir ortak taramas─▒

ÔÇó       Muhtemel ortaklar─▒n k─▒sa listesinin olu┼čturulmas─▒ ve bunlar─▒n puanlanmas─▒

ÔÇó       En uygun teklifin haz─▒rlanmas─▒

Start-UpÔÇÖlar

─░nteraksiyon yeni kurulmakta olan firmalara i┼č fikrinden, bu fikrin uygulanmaya ba┼člamas─▒na kadar farkl─▒ alanlarda dan─▒┼čmanl─▒k yapmaktad─▒r.

─░┼č fikri dan─▒┼čmanl─▒─č─▒;

ÔÇó       Fizibilite, Pazar ara┼čt─▒rmas─▒, planlama ve raporlama

ÔÇó       Lokal ve global pazar ara┼čt─▒rmas─▒

ÔÇó       ─░┼č fikirlerinin geli┼čtirilmesi

ÔÇó       Fizibilite raporu

ÔÇó       ─░┼č plan─▒

ÔÇó       Pazarlama plan─▒

ÔÇó       Sat─▒┼č tahminleri ve b├╝t├že planlamas─▒

Yat─▒r─▒m dan─▒┼čmanl─▒─č─▒;

ÔÇó       Finansman bulunmas─▒

ÔÇó       Melek yat─▒r─▒mc─▒

ÔÇó       Yat─▒r─▒mc─▒ ┼čirketlerle g├Âr├╝┼č├╝lmesi

ÔÇó       ├ľzel yat─▒r─▒m fonlar─▒

ÔÇó       Devlet fonlar─▒n─▒n kullan─▒lmas─▒ (KOSGEB, TUBITAK, FP7, etc.)

Yat─▒r─▒mc─▒ ─░li┼čkileri Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒;

ÔÇó       ─░ki tarafl─▒ ara┼čt─▒rma ve planlama

ÔÇó       Giri┼čimci ad─▒na yat─▒r─▒mc─▒ sunumunun haz─▒rlanmas─▒

ÔÇó       ├ç─▒k─▒┼č stratejisi dan─▒┼čmanl─▒─č─▒

├çal─▒┼čan Verimlili─či

Bug├╝n i┼čletme d├╝zeyini de a┼čarak ├╝lke d├╝zeyinde ele al─▒nan en ├Ânemli konular─▒n ba┼č─▒nda verimlilik ve insan kaynaklar─▒n─▒n rasyonel kullan─▒lmas─▒ gelmektedir. ├ťlkelerin refah yar─▒┼č─▒na girdikleri bu d├Ânemde, iktisaden geli┼čmi┼člikle, geli┼čmi┼člik aras─▒ndaki fark─▒n temelini kaynaklar─▒n verimli kullan─▒l─▒p kullan─▒lmas─▒na ba─člayabiliriz. Geli┼čmi┼č ├╝lkelerde ├Ânemli bir sorun olan verimlilik, geli┼čmekte olan ├╝lkelerden daha ├žok ├Ânem ta┼č─▒maktad─▒r. Geli┼čmi┼č ├╝lkeler ├╝lke standartlar─▒n─▒ daha da art─▒rmak, bulunduklar─▒ ekonomik durumu korumak, geleceklerini garanti alt─▒na almak i├žin verimlilik art─▒┼č─▒na ├Ânem vermektedir.

Verimlili─či art─▒rman─▒n en etkin yolu verimlilik bilincini yerle┼čtirmektir. ─░┼čletmelerin, hatta ulusal ekonominin sa─čl─▒kl─▒ bir geli┼čim i├žinde olup olmad─▒─č─▒na, kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒lmal─▒ verimlilik ├Âl├ž├╝lerine bak─▒larak karar verilebilir. Verimlilik d├╝zeylerindeki art─▒┼člar, b├╝y├╝me h─▒z─▒, hayat standard─▒, enflasyon, ├Âdemeler dengesi gibi fakt├Ârlere olumlu y├Ânde katk─▒da bulunur. Verimlilik genel olarak ├╝retilenin ├╝retmek i├žin gereken, di─čer bir de─či┼čle ele al─▒nan sistemde ├ž─▒kt─▒n─▒n girdiye oran─▒d─▒r.

─░┼č g├╝c├╝ verimlili─činin artmas─▒ zamanla ┼čirketin y├Ânetim yap─▒s─▒n─▒n da de─či┼čmesine ├Ânc├╝l├╝k eder. ─░nteraksiyon verimlilik projeleri ile ┼čirketinizin pazar pay─▒n─▒ ve ba┼čar─▒s─▒n─▒ artt─▒rmay─▒ hedeflemektedir.

Y├╝ksek Performans Tak─▒mlar─▒

Ekip kavram─▒n─▒, "Birbirini tamamlayan yetenek ve becerilere sahip ki┼čilerden olu┼čan ve kendilerini topluca sorumlu hissederek ortak bir amac─▒ ger├žekle┼čtirmeye ├žal─▒┼čan ki┼čilerin olu┼čturdu─ču yap─▒lar" olarak tan─▒mlamak m├╝mk├╝n. Ekipler farkl─▒ ki┼čilik ve i┼č yeteneklerine sahip ki┼čileri biraraya getirir. Bir futbol tak─▒m─▒nda her oyuncunun forvet olmas─▒ ne kadar yanl─▒┼čsa ekip ├╝yelerinin becerilerinin de ayn─▒ y├Ânde olmas─▒ ba┼čar─▒s─▒zl─▒─č─▒n teminat─▒d─▒r.

Ekibin ba┼čar─▒l─▒ olmas─▒ i├žin gerekli olan en ├Ânemli ┼čart bunu ┼čirket k├╝lt├╝r├╝ne entegre etmektir. Bu tarz ├žal─▒┼čmaya a├ž─▒k olmayan yap─▒larda ekip ├žal─▒┼čmas─▒ bir temenniden ├Âteye ge├žmiyor. ┼×irketin i┼čleyi┼či, insan kaynaklar─▒ politikalar─▒, y├Ânetilme tarz─▒ ekibin ba┼čar─▒s─▒nda kilit rol oynuyor.

Y├╝ksek performansl─▒ tak─▒m─▒n ekip ├╝yelerinin belirgin ├Âzellikleri;

ÔÇó       Nerede olduklar─▒ ve nereye gitmek istedikleri ile ilgili a├ž─▒k ve net bir vizyona sahip olmak

ÔÇó       Tak─▒m vizyonunun par├žas─▒ olmaktan dolay─▒ heyecan duymak

ÔÇó       Tan─▒mlanm─▒┼č ├Ânceliklere g├Âre hareket etmek

ÔÇó       Yapt─▒klar─▒ i┼čle ilgili net ├Âl├ž├╝mlemeye sahip olmak ve d├╝zenli geri bildirim almak

ÔÇó       Ekip i├žinde a├ž─▒k ve pozitif bir ileti┼čime sahip olmak

ÔÇó       Problemleri do─čru olarak tan─▒mlayarak ├ž├Âz├╝m getirmek

ÔÇó       Ne zaman ve nerede gerekirse karar verebilmek

ÔÇó       ├çat─▒┼čmalar─▒ ba┼čar─▒l─▒ ┼čekilde y├Ânetmek

ÔÇó       Liderlik sorumluluklar─▒n─▒ payla┼čmak

ÔÇó       Toplant─▒lara verimli olarak kat─▒lmak

ÔÇó       Rollerin ile i┼č prosed├╝r├╝n├╝n a├ž─▒k ve net olarak tan─▒mlanmas─▒.

─░nteraksiyon olarak tak─▒m ├žal─▒┼čmas─▒ aktiviteleri ile ekiplerin performans─▒n─▒ artt─▒r─▒yoruz.

Neler Yap─▒lmal─▒

Ekip olu┼čturma ├žal─▒┼čmalar─▒nda yer al─▒n, b├Âylelikle ekiplerin s─▒radan gruplardan fark─▒n─▒ ay─▒rt edebilirsiniz.

Ekibinizin amac─▒n─▒, ilkelerini, hedeflerini ve vizyonunu a├ž─▒k├ža belirten bir ekip patenti olu┼čturun.

Toplant─▒ y├Ânetme y├Ântemlerini ├Â─črenin, toplant─▒lardaki aktifli─čini hakk─▒nda ├Âzele┼čtiri yap─▒n ve toplant─▒lar─▒n─▒z─▒ daha verimli hale getirmek i├žin aksiyon plan─▒ olu┼čturun.

M├╝┼čterilerinizin ihtiya├žlar─▒n─▒ iyi kavray─▒n ve ihtiya├žlara odaklan─▒n b├Âylelikle daha verimli bir ├žal─▒┼čma yapm─▒┼č olursunuz.

Ekibinizdeki elemanlar─▒n g├Ârevlerini ve sorumluluklar─▒n─▒ kesin ├žizgilerle belirtin, b├Âylece elemanlar─▒n─▒z yapacaklar─▒ i┼čleri bilip, konular─▒na daha rahat odaklanabileceklerdir.

Performans─▒n─▒z─▒ ├Âl├žmek, ilerlemeyi takip etmek i├žin bir sistem oturtun.

─░yi ekipler, ki┼čileri ellerinden gelenin en iyisini yapmalar─▒ konusunda harekete ge├žirip, ilham kayna─č─▒ olabilecek birtak─▒m fikirler ortaya sunarlar.

Sat─▒┼č Y├Ânetimi & Ko├žluk

Bizim sat─▒┼č program─▒m─▒zda kat─▒l─▒mc─▒lar sat─▒┼č stratejilerinin yan─▒ s─▒ra bu stratejileri sat─▒n alma s├╝recine nas─▒l uygulayacaklar─▒n─▒ da ├Â─čreniyorlar. M├╝┼čterinin bak─▒┼č a├ž─▒s─▒n─▒ de─či┼čtirmek, aciliyet hissi yaratmak ve b├Âylelikle sat─▒┼člar─▒ artt─▒rmak program sonunda olacaklardan sadece bir ka├ž─▒.

Program ─░├žeri─či

Bu program sat─▒┼č personelinin m├╝┼čteri odakl─▒l─▒k prensiplerini sat─▒┼č s├╝recine nas─▒l ekleyece─čini ├Â─čretmek ve s├╝reci h─▒zland─▒rmak ├╝zerine kurulmu┼čtur. Program─▒n baz─▒ ba┼čl─▒klar─▒;

ÔÇó       Sat─▒n alma yolunda tahmin edilebilir 8 ad─▒m.

ÔÇó       Sat─▒┼č personelinin 8 rol├╝. Farkl─▒ rollerin gerektirdi─či farkl─▒ yetkinliklerin kazan─▒lmas─▒ ve sat─▒┼č s├╝recinde ad─▒m ad─▒m uygulanmas─▒

ÔÇó       M├╝┼čterinin ek ihtiya├žlar─▒n─▒ ortaya ├ž─▒karma teknikleri

ÔÇó       M├╝┼čteriyi ÔÇťbiraz daha d├╝┼č├╝neyimÔÇŁ fikrinin bir se├žim olmad─▒─č─▒na ikna etmek.

ÔÇó       M├╝┼čteri ihtiyac─▒n─▒ anlamak ve rekabet analizleri yapmak.

─░nteraksiyon olarak sundu─čumuz sat─▒┼č ko├žlu─ču, sat─▒┼č y├Âneticilerine zaman/├Âncelik de─čerlendirmesini yaparak sat─▒┼č s├╝recini daha verimli y├Ânetmeleri konusunda destek olmaktad─▒r.

Harika bir sat─▒┼č y├Âneticisi olmak i├žin gerekli yetkinlik seti, sat─▒┼č yapmak i├žin gerekli olandan tamamen farkl─▒d─▒r. Program─▒m─▒z sat─▒┼č y├Âneticilerini harika birer sat─▒┼č lideri haline getirmek ├╝zere haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r.

Program─▒m─▒z─▒n size katacaklar─▒;

ÔÇó       Bir sat─▒┼č temsilcisi olarak geli┼čtirdi─činiz 7 yetene─čin, sat─▒┼č m├╝d├╝r├╝ olarak itibar─▒n─▒z─▒ nas─▒l zedeleyebilece─čini g├Ârmek.

ÔÇó       Sahip oldu─čunuz zaman─▒ kontrol alt─▒na alman─▒z─▒ sa─člamak.

ÔÇó       Daha iyi bir ekip ortaya ├ž─▒karmak.

ÔÇó       Y├Ânetici tarzda konu┼čma yetene─činizi geli┼čtirmek.

ÔÇó       Ba┼čar─▒da ko├žlu─čun ├Ânemini anlayacaks─▒n─▒z.

ÔÇó       Ekibinizin konu hakk─▒nda motive olmas─▒ amac─▒yla se├žilmi┼č 4 adet motive edici konu veya madde belirlemek.

ÔÇó       Olu┼čturdu─čunuz ekibin performans─▒n─▒ art─▒rmak i├žin, vizyon ve aksiyon plan─▒ olu┼čturmak.

  Home   |    Biz Kimiz   |    Y├Ânetim Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒   |    Co-Active Ko├žluk   |    Referanslar     |    Bize Ula┼č─▒n  
INTERAKS─░YON COACHING & CONSULTING CO.. © 2013