EN
/
TR

Kurum K├╝lt├╝r├╝

Kurum k├╝lt├╝r├╝ nedir? ─░┼činizin konsepti olarak siz kurum k├╝lt├╝n├╝ nas─▒l tan─▒mlars─▒n─▒z? Basit anlam─▒yla i┼čin karakteristik ├Âzelli─čidir denilebilir mi?

Kurum k├╝lt├╝r├╝ i┼čin karakteristik ├Âzelli─či veya markan─▒n ├Âtesindedir. Kollektif bir bilin├žtir; organizasyonun vizyonunu ve stratejisini ger├žekle┼čtirebilmek i├žin ├žal─▒┼čanlar─▒n g├╝nl├╝k karar alma s├╝re├žlerine kat─▒l─▒m─▒d─▒r.

KURUM K├ťLT├ťR├ťN├ť OLU┼×TURAN UNSURLAR

Kurum k├╝lt├╝r├╝ ┼ču unsurlardan olu┼čur;

ÔÇó       Kurumun tarihi, ÔÇĘ
ÔÇó       Kurumun de─čerleri,
ÔÇó       Kurumun inan├žlar─▒,
ÔÇó       Kurum ile ilgili yaz─▒l─▒ eserler,
ÔÇó       Kurumun sembolleri,

ÔÇó       Kurumun resmi olmayan ├Ârg├╝t yap─▒s─▒,
ÔÇó       Kurumla ilgili adet ve gelenekler,
ÔÇó       Kurumla ilgili g├╝nler ve t├Ârenler,
ÔÇó       Kurumun ├Ânde gelen kahramanlar─▒,

ÔÇó       Kurumun misyonu ve vizyonu,
ÔÇó       Kurumun kurulu┼ču ve kurucular─▒,
ÔÇó       Kurumdaki davran─▒┼č kurallar─▒.

KURUM K├ťLT├ťR├ť OLU┼×TURURKEN D─░KKAT ED─░LECEK KONULAR

Kurum k├╝lt├╝r├╝ olu┼čtururken dikkat edilecek konular─▒ ┼č├Âyle s─▒ralayabiliriz;

ÔÇó       Etkin ve a├ž─▒k bir ileti┼čim,
ÔÇó       ├çal─▒┼čanlar─▒n karar s├╝re├žlerine kat─▒l─▒m─▒,
ÔÇó       ├çal─▒┼čanlar aras─▒nda uyum,
ÔÇó       Yetki ve sorumluluklar─▒n ak─▒lc─▒ bir ┼čekilde da─č─▒t─▒lmas─▒,
ÔÇó       Kurumun ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒n g├╝vence alt─▒na al─▒nmas─▒,

ÔÇó       Kurumun gelece─činin g├╝vence alt─▒na al─▒nmas─▒.

De─či┼čen d├╝nyaya uyum sa─člama konusunda ─░nteraksiyon olarak kurum k├╝lt├╝r├╝n├╝z├╝ inceliyor ve temel de─čerlerinize ba─čl─▒ kalarak yeniliyoruz.

 

├çal─▒┼čan Ba─čl─▒l─▒─č─▒

├çal─▒┼čanlar─▒n ┼čirkete ba─čl─▒l─▒─č─▒n─▒ etkileyen pek ├žok unsur mevcut. ├çal─▒┼čanlar─▒ ┼čirkete ba─člayan en ├Ânemli fakt├Ârler, ├╝cret, kariyer/terfi imkanlar─▒, geli┼čim planlamas─▒ ve ├žal─▒┼čma ortam─▒...

├çALI┼×ANLARI ┼×─░RKETE NE BA─×LAR?

├çal─▒┼čan ba─čl─▒l─▒─č─▒ son d├Ânemde y├Âneticilerin ve insan kaynaklar─▒ uzmanlar─▒n─▒n en ├žok ├Ânem verdi─či konulardan biri. Ba┼čta global ┼čirketler olmak ├╝zere kurumlar, yetene─či bulmak ve elde tutmak konusunda birbirleriyle yar─▒┼č─▒yorlar. Yap─▒lan anketlere g├Âre, ├žal─▒┼čanlar─▒ ┼čirkete ba─člayan en ├Ânemli fakt├Ârler, ├╝cret, kariyer/terfi imkanlar─▒, geli┼čim planlamas─▒ ve ├žal─▒┼čma ortam─▒. Ankete g├Âre i┼čverenler ise ├žal─▒┼čan─▒ ┼čirkete ba─člayan en ├Ânemli ├Ânceli─čin ├╝cret oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorlar.

─░nsan kaynaklar─▒ uzmanlar─▒n─▒n g├╝ndemindeki en ├Ânemli konulardan biri ├žal─▒┼čan ba─čl─▒l─▒─č─▒. ┼×irketler i┼člerine, kurumlar─▒na ba─čl─▒, kendi i┼čiymi┼č gibi sahiplenen ├žal─▒┼čanlar yaratmak istiyorlar. Bir├žo─čunun akl─▒ndaki soru bunu nas─▒l yapacaklar─▒.

Yap─▒lan anketlerde hem ├žal─▒┼čanlara onlar─▒ ┼čirkete ba─člayan fakt├Ârleri, hem de i┼čverenlere, onlara g├Âre ├žal─▒┼čanlar─▒ ┼čirkete ba─člayan fakt├Ârleri ortaya koyuyor.

├çal─▒┼čanlara yap─▒lan ankette 1.750 ├žal─▒┼čana kendilerini ┼čirkete ba─člayan bir numaral─▒ fakt├Âr├╝ ve ikinci ├Âncelikleri soruldu. Onlar─▒ ┼čirkete ba─člayan bir numaral─▒ fakt├Âr y├╝zde 29.1 ile ├╝cret ├ž─▒kt─▒. ├ťcreti y├╝zde 26.9 ile kariyer/teri imkanlar─▒, y├╝zde 23.4 ile ├žal─▒┼čma ortam─▒ takip etti.

├çal─▒┼čanlar─▒n 53.1ÔÇÖi ┼čirketlerine ba─čl─▒ olduklar─▒n─▒, y├╝zde 32.6ÔÇÖs─▒ ├žok ba─čl─▒ olduklar─▒n─▒, y├╝zde 14.3ÔÇÖ├╝ ise ba─čl─▒ olmad─▒klar─▒n─▒ s├Âylediler.

Rakamlar─▒n sundu─ču tablo yukar─▒daki gibiyken ─░nteraksiyon olarak ├žal─▒┼čanlar─▒n─▒z─▒n ┼čirket ba─čl─▒l─▒─č─▒ bizim en ├Ânemli konular─▒m─▒zdan biridir.

 

Download the 2013 Trends in Global Employee Engagement Report

http://www.aon.com/human-capital-consulting/thought-leadership/talent_mgmt/2013_Trends_in_Global_Employee_Engagement.jsp

 

 

  Home   |    Biz Kimiz   |    Y├Ânetim Dan─▒┼čmanl─▒─č─▒   |    Co-Active Ko├žluk   |    Referanslar     |    Bize Ula┼č─▒n  
INTERAKS─░YON COACHING & CONSULTING CO.. © 2013